Regulamin zajeć dydaktycznych z Psychiatrii-Vrok kierunek lekarski
§ 1
Sposób prowadzenia zajęć
1. Zajęcia prowadzone są w formie seminariów i ćwiczeń, w formie stacjonarnej lub zdalnej metodą e-larningu, zgodnie z obowiazującym harmonogramem zajęć. Zajęcia zdalne mogą być realizowane w formie synchronicznej (łączność online studenta z prowadzącym zajęcia) oraz asynchronicznej. Zaęcia w formule asynchronicznej umieszczone są na platformie e-learningowej SUM. Prowadzący zajęcia dysponuje instrumentami oceny, czy student obejrzał i wysłuchał w całości seminarium prezentowane asynchronicznie. Dopuszcza się możliwość w trakcie lub na zakończenie seminarium przeprowadzenia sprawdzianu oceniającego przyswojenie informacji przekazywanych na zajęciach. Dopuszcza się możliwosć w trakcie lub na zakończenie seminarium przeprowadzenia sprawdzianu oceniającego przyswojenie informacji przekazywanych na zajęciach.
2. W zależnosci od sytuacji epidemiologicznej związanej z COVID-19 formuła zajęć moze być zmieniona, a zajęcia mogą się odbywać w formie stacjonarnej, e-learningowej lub hybrydowej zgodnie z zarządzeniami Rektora Sląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach.
3. Tematy seminariów i ćwiczeń, informacja w jakiej formule prowadzone sa zajęcia, godziny rozpoczecia i zakończenia zajęć są dostępne na platformie e-learningowej SUM, w sekretariacie jednostki oraz na tablicy informacyjnej umieszczonej w Katedrze/Klinice.
§2
Zasady dopuszczające studenta do poszczególnych zajęć
1. Warunkiem dopuszczenia do zajęć jest punktualne przybycie na zajęcia, posiadanie fartucha lekarskiego, stetoskopu oraz obuwia zmiennego. Aby uniknąć nagromadzenia duzej liczny studentów podzcas wchodzenia do szpitala, obowiazkowego pomiaru temteratury ciała oraz podczas korzystania z szatni, zostaną przydzielone poszczególnym grupom studenckim ramy czasowe dla tych czynnosci. Oprócz godziny rozpoczęcia zajęć student otrzyma również informację, o której godzinie winien zgłosić się do wejścia do szpitala. Studenci mają obowiązek zastosować się do zarządzeń dyrekcji szpitala, dotyczących srodków bezpieczeństwa epidemicznego, w szczególnosci wypełniania lub udzielania wywiadu epidemicznego. W przypadku zajęć prowadzonych metodą w e-learningu zaleca się punktualne zalogowanie się z własnego konta na platformę e-learningową/pojawienie się na liście uczestników spotkania oraz czynny udział w trakcie całego spotkania.
2. W czasie zajęć obowiązuje zachowanie podstawowych zasad etyczno-moralnych, właściwego stosunku do chorego i personelu Katedry i Kliniki.
3. W trakcie ćwiczeń student ma zapewnione środki ochrony osobistej (maseczki, rękawiczki, fartuchy ochronne, płyny do dezynfekcji), tak jak zatrudniony personel medyczny.
4. Od studenta wymagane ujest przygotowanie teoretyczne według tematyki ćwiczeń i seminariów, w szczególności ukończenie wymaganych kursów elearningowych. Brak przygotowania do zajeć może skutkować niezaliczeniem zajeć z koniecznością odrobienia lub zaliczenia w terminie ustalonym z prowadzącym zajęcia.
5. Student zobowiązany jest do zachowania tajemnicy lekarskiej i ochrony danych osobowych zgodnie z RODO.
6. W trakcie prowadzonych zajeć obowiązuje całkowity i bezwzględny zakaz fotografowania, nagrywania lub utrwalania w jakiejkolwiek formie lub za pomoca jakichkolwiek urządzeń.
7. student zobowiązany jest do posiadania w trakcie zajęć legitymacji studenckiej i okazywania jej na polecenie osób prowadzących zajęcia dydaktyczne.
§3
Sposób i formy wyrównania zaległości, w tym odrabiania zajeć na skutek nieobecności
1. Wszystkie nieobecności wymagają odrobienia.
2. Nieobecność na ćwiczeniach należy odrobić uczestnictwem/zaliczeniem ustnym lub pisemnym po uprzednim uzgodnieniu z Kierownikiem ćwiczeń, z inną grupa ćwiczeniową. Student zobowiazany jest odrobić ćwiczenia w takiej formie, w jakiej zajecia opóscił, tj: jesli opóscił ćwiczenia, które były realizowane online, odrabia je w formie online, analogicznie cwiczenia stacjonarne odrabia metoda stacjonarną. Za zgodą Kierownika ćwiczeń możliwe są odstępstwa od tej zasady.
3. Nieobecność na seminarium realizowanym w formie stacjonarnym należy zaliczyć u prowadzącego dane seminarium
4. Zajęcia seminaryjne realizowane metodą elearningu student powinien zrealizować przed ćwiczeniami. Student, który nie uczestniczył w zajęciach seminaryjnych nie będzie dopuszczony do ćwiczeń.
5. Opuszczenie zajęć wymaga formalnego usprawiedliwienia nieobecności. Student winien odrobic opuszczone zajecia po uznaniu zasadnosci usprawiedlwienia przez Kierownika ćwiczeń.
6. Nieobecnosc studenta na zajeciach wynikająca z:
a/uczestnictwa w posiedzeniach organów kolegialnych Uczelni,
b/oficjalnej reprezentacji Uczelni na zewnątrz,
c/działalności na rzecz Uczelni organizowanej lub współorganizowanej przez Samorząd Studencki,
d/uczestnictwa w egzaminie poprawkowym są usprawiedliwiane bez konieczności odrabiania, zgodnie z §15 pkt 6 Regulaminu Studiów.
7. W przypadku nałożenia/obowiązku kwarantanny oraz z powodu innych przyczyn uniemożliwiających odbycie zajęć stacjonarnych zgodnie z harmonogramem, ustalony zostanie nowy termin odrobienia zajęć.
§4
Warunki i sposoby przeprowadzenia zaliczeń przedmiotu
1. Zaliczenia zajęć dokonuje nauczyciel akademicki prowadzący zajęcia. Zaliczenie przedmiotu odbywa się w formie ustnym w ostatnum dniu prowadzonych zajęc.
2. Student dodatkowo jest oceniany w trakcie trwania ćwiczeń oraz seminariów z bieżącej tematyki zajęć.
3. Zakres wymaganego materiału na każdy dzień zajęciowy ogłaszany jest w planie zajeć danej jednostki dydaktycznej.
4. Zaliczenie poprawkowe ma formę ustną i odbywa się do końca sesji egzaminacyjnej. Studentowi , który nie uzyskał zaliczenia w pierwszym terminie przysługują dwa terminy zaliczenia poprawkowego.
5. W sytuacjach szczególnych/losowych za zgodą Kierownika jednostki prowadzącej zajęcia, student moze przystąpić do zalizcenia w terminie późniejszym-zgodnie z Regulamin Studiów.
§5
1. Kwestie sporne rozwiązuje Kierownik ćwiczeń lub Kierownik jednostki.
2. Student ma możliwość skorzystania z godzin konsultacyjnych po uprzednim uzgodnieniu z sekretariatem jednostki.
3. Skargi i uwagi dotyczące przebiegu ćwiczen przyjmuje Kierownik ćwiczeń lub Kierownik jednostki.
4. Szkolenie studentów w zakresie przepisów BHP odbywa się w pierwszym dniu zajęć bloku ćwiczeniowego.
5. Prowadzący zajęcia w pierwszym dniu zajęć omawiają zasady niniejszego Regulaminu. Studenci zobowiązani są do zapoznania się z niniejszym Regulaminem i podpisują, że się z nim zapoznali.
Karta przedmiotu: Psychiatria
|
Informacje ogólne o przedmiocie |
||||
|
1. Kierunek studiów: Lekarski |
2. Poziom kształcenia: Jednolite studia magisterskie 3. Forma studiów: Stacjonarne/Niestacjonarne |
|||
|
4. Rok: V, VI |
5. Semestr: Zgodnie z harmonogramem |
|||
|
6. Nazwa przedmiotu: Psychiatria |
||||
|
7. Status przedmiotu: Obowiązkowy |
||||
|
8. Treści programowe przedmiotu i przypisane do nich efekty uczenia się |
||||
|
Środowiskowe i epidemiologiczne podłoże zaburzeń psychicznych; symptomatologia, diagnostyka i terapia w najczęstszych chorobach psychicznych; stany nagłe w psychiatrii, problem samobójstw; specyfika zaburzeń psychicznych w różnych okresach życia; zaburzenia psychiczne w przebiegu chorób somatycznych; diagnostyka i leczenie uzależnień; zaburzenia seksualności człowieka; diagnostyka i leczenie zaburzeń snu, odżywiania; zasady przyjęcia do szpitala psychiatrycznego; konsultacje psychiatryczne; psychofarmakoterapia praktyczna, psychoterapia; rehabilitacja w chorobach psychicznych; analiza działań niepożądanych leków; indywidualizacja obowiązujących wytycznych terapeutycznych; praca w zespole; rozpoznawanie etycznego wymiaru decyzji; przestrzeganie praw pacjenta. Efekty uczenia się/odniesienie do efektów uczenia się zawartych w standardach w zakresie wiedzy student zna i rozumie: E.W1, E.W15, E.W16, E.W17, E.W18, E.W19, E.W20, E.W21, E.W22, B.W29, D.W6, D.W7, D.W13, D.W23 w zakresie umiejętności student potrafi: E.U5, E.U15, E.U16, E.U17, E.U18, E.U19, E.U20, E.U21, E.U23, E.U32, B.U10, D.U17 w zakresie kompetencji społecznych student jest gotów do: D.W18, D.W19, D.U4, D.U5, D.U13, D.U14, D.U15, D.U16 Forma zakończenia przedmiotu EGZAMIN |
||||
|
9. liczba godzin z przedmiotu |
120 |
|||
|
10. liczba punktów ECTS dla przedmiotu |
7 |
|||
|
11. Sposoby weryfikacji i oceny efektów uczenia się |
||||
|
Efekty uczenia się |
Sposoby weryfikacji * |
Sposoby oceny * |
||
|
W zakresie wiedzy |
Kliniczne studia przypadków, Zaliczenie pisemne/ustne Egzamin pisemny/testowy |
* |
||
|
W zakresie umiejętności |
Obserwacja ciągła/ Ocena aktywności na zajęciach, Zaliczenie praktyczne z raportem pisemnym |
* |
||
|
W zakresie kompetencji |
Obserwacja ciągła/ Ocena aktywności na zajęciach, Zaliczenie praktyczne |
* |
||
* zgodnie z regulaminem zajęć z przedmiotu, Zarządzeniem Nr 75/2016 Rektora SUM z późn.zm. uzyskana ocena oznacza, że:
Bardzo dobry (5,0) - zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte i w znacznym stopniu przekraczają wymagany poziom
Ponad dobry (4,5) - zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte i w niewielkim stopniu przekraczają wymagany poziom
Dobry (4,0) – zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte na wymaganym poziomie
Dość dobry (3,5) – zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte na średnim wymaganym poziomie
Dostateczny (3,0) - zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte na minimalnym wymaganym poziomie
Niedostateczny (2,0) – zakładane efekty uczenia się nie zostały uzyskane
Karta przedmiotu
Cz. 2
|
Inne przydatne informacje o przedmiocie |
||||
|
13. Jednostka realizująca przedmiot, adres, e-mail: A. Katedra i Klinika Psychiatrii Dorosłych, Katowice - Ochojec ul. Ziołowa 45/47; B. Katedra i Klinika Rehabilitacji Psychiatrycznej, Katowice - Ochojec ul. Ziołowa 45/47; C. Katedra i Oddział Kliniczny Psychiatrii i Psychoterapii Wieku Rozwojowego – Sosnowiec ul. G. Zapolskiej 3 mjanas-kozik@sum.edu.pl |
||||
|
14. Imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za realizację przedmiotu /koordynatora przedmiotu: A. Lek. Paulina Wójcik B. Dr n. med. Beata Trędzbor C. Dr n. med. Lena Cichoń Kierownicy jednostek: A. Prof. dr hab. n. med. i n. o zdr. Krzysztofa Kucia B. Prof. dr hab. n. med. I n. o zdr. Marek Krzystanek C. Prof. Dr hab. n. med. Małgorzata Janas - Kozik |
||||
|
15. Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności i innych kompetencji: Zapoznanie z zalecaną literaturą, podstawowa umiejętność zbierania wywiadu lekarskiego, znajomość zasad i technik badania fizykalnego, znajomość i umiejętność interpretacji wyników badań laboratoryjnych, znajomość anatomii OUN niezbędna do interpretacji badań neuroobrazowych, podstawowa znajomość grup leków stosowanych w psychiatrii |
||||
|
16. Liczebność grup |
Zgodna z Zarządzeniem Rektora SUM |
|||
|
17. Materiały do zajęć/ środki dydaktyczne |
Prezentacje multimedialne, badanie pacjenta wspólnie z nauczycielem akademickim i wspólne omówienie wniosków, prezentacja szczególnych przypadków medycznych w formie multimedialnej |
|||
|
18. Miejsce odbywania się zajęć |
W siedzibie jednostek prowadzących zajęcia pkt 13 |
|||
|
19. Miejsce i godzina konsultacji |
W siedzibie jednostek prowadzących zajęcia (pkt. 13 A-C), po indywidualnym umówieniu się przez sekretariat jednostki (kontakt e-mail lub telefoniczny).
|
|||
|
20. Efekty uczenia się |
||||
|
Numer przedmiotowego efektu uczenia się |
Przedmiotowe efekty uczenia się |
Odniesienie do efektów uczenia się zawartych w (właściwe podkreślić): standardach kształcenia/ zatwierdzonych przez Senat SUM |
||
|
P_W01 |
Zna uwarunkowania środowiskowe i epidemiologiczne najczęstszych chorób |
E.W1 |
||
|
P_W02 |
Zna podstawowe koncepcje patogenezy zaburzeń psychicznych |
E.W15 |
||
|
P_W03 |
Zna symptomatologię ogólną zaburzeń psychicznych i zasady ich klasyfikacji według głównych systemów klasyfikacyjnych |
E.W16 |
||
|
P_W04 |
Zna objawy, zasady diagnozowania i postępowania terapeutycznego w najczęstszych zaburzeniach psychicznych, w tym: Dziennik Ustaw – 22 – Poz. 1573 – 23 – 1) schizofrenii, 2) zaburzeniach afektywnych, 3) zaburzeniach nerwicowych i adaptacyjnych, 4) zaburzeniach odżywiania, 5) zaburzeniach związanych z przyjmowaniem substancji psychoaktywnych, 6) zaburzeniach snu |
E.W17 |
||
|
P_W05 |
Zna zasady diagnostyki i postępowania w stanach nagłych w psychiatrii, z uwzględnieniem problematyki samobójstw |
E.W18 |
||
|
P_W06 |
Zna specyfikę zaburzeń psychicznych i ich leczenia u dzieci, młodzieży oraz w okresie starości |
E.W19 |
||
|
P_W07 |
Zna objawy zaburzeń psychicznych w przebiegu chorób somatycznych, ich wpływ na przebieg choroby podstawowej i rokowanie oraz zasady ich leczenia |
E.W20 |
||
|
P_W08 |
Posiada wiedzę odnośnie problematyki seksualności człowieka i podstawowych zaburzeń z nią związanych |
E.W21 |
||
|
P_W09 |
Zna przepisy dotyczące ochrony zdrowia psychicznego, ze szczególnym uwzględnieniem zasad przyjęcia do szpitala psychiatrycznego |
E.W22 |
||
|
P_W10 |
Zna zasady prowadzenia badań naukowych, obserwacyjnych i doświadczalnych oraz badań in vitro służących rozwojowi medycyny |
B.W29 |
||
|
P_W11 |
Zna znaczenie komunikacji werbalnej i niewerbalnej w procesie komunikowania się z pacjentem oraz pojęcie zaufania w interakcji z pacjentem; |
D.W6 |
||
|
P_W12 |
Zna psychospołeczne konsekwencje hospitalizacji i choroby przewlekłej |
D.W7 |
||
|
P_W13 |
Zna mechanizmy, cele i sposoby leczenia uzależnień od substancji psychoaktywnych |
D.W13 |
||
|
P_W14 |
Zna podstawy medycyny opartej na dowodach |
D.W23 |
||
|
P_U01 |
Potrafi przeprowadzać badanie psychiatryczne |
E.U 5 |
||
|
P_U02 |
Potrafi rozpoznawać stan po spożyciu alkoholu, narkotyków i innych używek |
E.U15 |
||
|
P_U03 |
Potrafi planować postępowanie diagnostyczne, terapeutyczne i profilaktyczne |
E.U16 |
||
|
P_U04 |
Potrafi przeprowadzać analizę ewentualnych działań niepożądanych poszczególnych leków i interakcji między nimi |
E.U17 |
||
|
P_U05 |
Potrafi proponować indywidualizację obowiązujących wytycznych terapeutycznych i inne metody leczenia wobec nieskuteczności albo przeciwwskazań do terapii standardowej |
E.U18 |
||
|
P_U06 |
Potrafi rozpoznawać objawy lekozależności i proponować postępowanie lecznicze |
E.U19 |
||
|
P_U07 |
Potrafi kwalifikować pacjenta do leczenia domowego i szpitalnego |
E.U20 |
||
|
P_U08 |
Potrafi rozpoznawać stany, w których czas dalszego trwania życia, stan funkcjonalny lub preferencje pacjenta ograniczają postępowanie zgodne z wytycznymi określonymi dla danej choroby |
E.U21 |
||
|
P_U09 |
Potrafi proponować program rehabilitacji w najczęstszych chorobach |
E.U23 |
||
|
P_U10 |
Potrafi planować konsultacje specjalistyczne |
E.U32 |
||
|
P_U11 |
Potrafi korzystać z baz danych, w tym internetowych, i wyszukiwać potrzebne informacje za pomocą dostępnych narzędzi |
B.U10 |
||
|
P_U12 |
Potrafi krytycznie analizować piśmiennictwo medyczne, w tym w języku angielskim, i wyciągać wnioski |
D.U17 |
||
|
P_K01 |
Zna zasady pracy w zespole |
D.W18 |
||
|
P_K02 |
Zna kulturowe, etniczne i narodowe uwarunkowania zachowań ludzkich |
D.W19 |
||
|
P_K03 |
Potrafi budować atmosferę zaufania podczas całego procesu diagnostycznego i leczenia |
D.U4 |
||
|
P_K04 |
Potrafi przeprowadzać rozmowę z pacjentem dorosłym, dzieckiem i rodziną z zastosowaniem techniki aktywnego słuchania i wyrażania empatii oraz rozmawiać z pacjentem o jego sytuacji życiowej |
D.U5 |
||
|
P_K05 |
Potrafi przestrzegać wzorców etycznych w działaniach zawodowych |
D.U13 |
||
|
P_K06 |
Potrafi rozpoznawać etyczny wymiar decyzji medycznych i odróżniać aspekty faktualne od normatywnych |
D.U14 |
||
|
P_K07 |
Potrafi przestrzegać praw pacjenta |
D.U15 |
||
|
P_K08 |
Potrafi wykazywać odpowiedzialność za podnoszenie swoich kwalifikacji i przekazywanie wiedzy innym |
D.U16 |
||
|
21. Formy i tematy zajęć |
Liczba godzin |
|||
|
21.1. Wykłady |
15, w tym: |
|||
|
Pojęcie zdrowia i choroby psychicznej, klasyfikacje zaburzeń psychicznych |
2 |
|||
|
Ustawa o Ochronie Zdrowia Psychicznego, organizacja lecznictwa psychiatrycznego, formy opieki społecznej |
2 |
|||
|
Zaburzenia psychiczne spowodowane używaniem alkoholu i innych substancji psychoaktywnych, Ustawa o Wychowaniu w Trzeźwości i Przeciwdziałaniu Alkoholizmowi, Ustawa o Zapobieganiu Narkomanii |
2 |
|||
|
Zaburzenia psychiczne spowodowane chorobą, uszkodzeniem lub dysfunkcją mózgu |
1 |
|||
|
Zaburzenia psychiczne w chorobach somatycznych |
1 |
|||
|
Leczenie najczęstszych zaburzeń psychicznych |
2 |
|||
|
Specyfika badania psychologicznego - kontakt z pacjentem i metody diagnostyczne Osobowość, jej zaburzenia, wskazania do psychoterapii |
2 |
|||
|
Seksuologia człowieka, współczesne teorie na temat orientacji seksualnych i tożsamości płciowej |
1 |
|||
|
Orzecznictwo sądowo-psychiatryczne |
2 |
|||
|
21.2. Seminaria |
|
|||
|
V rok (Katedra i Klinika Psychiatrii Dorosłych) Symptomatologia w psychiatrii Zespoły psychopatologiczne w psychiatrii Jakościowe zaburzenia świadomości Stany nagłe w psychiatrii/psychiatria konsultacyjna Schizofrenia, zaburzenia schizotypowe, zaburzenia schizoafektywne, uporczywe zaburzenia urojeniowe Zaburzenia afektywne
|
30, w tym: 3 3 2 2
3 2
|
|||
|
VI rok (Katedra i Klinika Rehabilitacji Psychiatrycznej) Opis pacjenta psychiatrycznego. Proces stawiania diagnozy u pacjenta z zaburzeniami psychicznymi. Obraz zaburzeń osobowości: diagnostyka, rozpoznawanie, etiologia, możliwości oddziaływań terapeutycznych. Omówienie kryteriów diagnostycznych ICD.X; DSM V.
|
7, w tym:
3
4 |
|||
|
VI rok (Katedra i Oddział Kliniczny Psychiatrii i Psychoterapii Wieku Rozwojowego) Prawidłowy rozwój psychoruchowy dziecka Specyfika badania psychiatrycznego w populacji dzieci i młodzieży oraz odmienności w zakresie diagnostyki i leczenia w populacji dzieci i młodzieży Zaburzenia odżywiania Zaburzenia neurorozwojowe – zaburzenia ze spektrum autyzmu, ADHD Problematyka autoagresji i samobójstw w populacji dzieci i młodzieży
|
8
|
|||
|
21.3. Ćwiczenia
|
|
|||
|
Rok V (Katedra i Klinika Psychiatrii Dorosłych ) Badanie psychiatryczne ogólne (opis wywiadu, stanu psychicznego, wstępne rozpoznanie, plan postępowania) Badanie psychiatryczne ukierunkowane na pacjentów z różnymi zaburzeniami psychicznymi (zaburzenia psychotyczne, zaburzenia afektywne, zaburzenia nerwicowe) Specyfika badania psychologicznego |
30, w tym:
12
12 6 |
|||
|
Rok VI (Katedra i Klinika Rehabilitacji Psychiatrycznej) Psychologia praktyczna. Indywidualizacja wytycznych terapeutycznych. Higiena snu. Rehabilitacja w chorobach psychicznych. Psychofarmakologia praktyczna. Analiza działań niepożądanych leków. Wizyta lekarska Prezentacja multimedialna przypadków z rozpoznaniem zaburzeń psychotycznych i afektywnych. Proces diagnostyczny. Terapia różnicowa, leczenie. |
20, w tym: 8 6
6
|
|||
|
Rok VI (Katedra i Oddział Kliniczny Psychiatrii i Psychoterapii Wieku Rozwojowego ) Specyfika badania psychiatrycznego ogólnego w populacji dzieci i młodzieży (opis wywiadu, stanu psychicznego, wstępne rozpoznanie, plan postępowania) Badanie psychiatryczne ukierunkowane na pacjentów z różnymi zaburzeniami psychicznymi w kontekście fazy rozwoju Przygotowanie planu leczenia w odniesieniu do standardów farmakoterapii i diagnostyki u dzieci i młodzieży
|
25
|
|||
|
22. Literatura |
||||
|
Gałecki P., Szulc A. Psychiatria. Edra Urban & Partner, Wrocław, 2018. Jarema M (red.). Standardy leczenia farmakologicznego niektórych zaburzeń psychicznych. Via Medica, Gdańsk, 2015 Neu P. Stany nagłe w psychiatrii Podręcznik psychiatrii ratunkowej. Wydawnictwo Lekarskie PZWL, Warszawa, 2013. Gałecki P., Bobińska K., Eichsteadt K. Ustawa o ochronie zdrowia psychicznego – komentarz. Wyd. II, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2016. |
||||
|
23. Kryteria oceny – szczegóły |
||||
|
Zgodnie z zaleceniami organów kontrolujących. Zaliczenie przedmiotu - student osiągnął zakładane efekty uczenia się. Szczegółowe kryteria zaliczenia i oceny z przedmiotu są zamieszczone w regulaminie przedmiotu. |
||||
Katedra i Klinika Psychiatrii Dorosłych
Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach
ul. Ziołowa 45/47
40-635 Katowice
tel. 32 2059260; 32 3598011
Sekretariat czynny w godzinach od 6.30 do 10.30
e-mail: psych1@sum.edu.pl